Uudiskiri nr. 63 / 17. oktoober 2025
Postitatud:
OLEN KOHAL
Meie selleaastane juhtmõte kasvas välja kohal olemisest.
Oleme oma kooli arengukavas sätestanud eesmärgi, et meie õpilased oleksid lapsi toetavas ja õppimist väärtustavas keskkonnas saanud oskuse ennast juhtida ning hästi hakkama saada.
Eelmisel aastal rääkisime oskusest aega planeerida, vastutust võtta ja toime tulla ka iseseisvalt õppides. Meil olid igal perioodil iseseisva õppimise päevad. Sel õppeaastal jätkame piloteerimist iseseisva õppimise päevadega, juhendatud õppimise ja õpijuhiste alusel õpetamisega. Õpime kõik koos ja liigume pisikeste sammudega. Kogume tagasisidet, analüüsime ja saame aina paremaks.
Meie selleaastased eesmärgid on esmasteks sammudeks pikal teekonnal, mis võivad olla Eesti haridusmaastiku olulisteks arengukohtadeks. Esimeseks eesmärgiks on, et kõik õpilased saavad proovida õpijuhise järgi õppimist ja iga õpetaja saab proovida õpijuhise tegemist ja selle järgi juhendamist. Teiseks suuremaks teemaks on sel aastal teadlik ja terviklik kommunikatsioon. Ka see, kuidas meie kool väljapoole paistab nii päriselus kui ka sotsiaalmeedias. Selleks oleme kokku pannud kommunikatsioonitiimi ning palunud appi meie kooli lapsevanema Kaia Gili, et üheskoos mõtestada kooli nähtavaks tegemist ja kommunikeerimist. Alanud õppeaasta kolmandaks eesmärgiks on ajakohastatud ja meie kooli jaoks omase arengukava uuendamine. Vaatame üle kooli visiooni ja sihid, töötame välja uue tegevuskava uute eesmärkide poole liikumiseks.
Enda ja teiste aja väärtustamiseks on väga oluline olla päriselt kohal – kuulata, mõelda, rääkida kaasa. Seepärast on meie jaoks oluline igaühe kohalolek.
Kas sina oled kohal?
Sirje Toomla-Õige
6.b klass koos oma klassijuhatajate Erika ja Kareniga on teinud plakati, mis selgitab lihtsalt ja selgelt meie juhtmõtte sisu.

KIVA TÄHISTAB RAMKOOLIS JUUBELIT
Rocca al Mare Kool alustas kümnendat KiVa programmi rakendamise aastat väga toreda tunnustusega. Septembris hindas SA Kiusamisvaba Kool meie tööd ja väljastas Rocca al Mare Koolile KÕRGTASEME SERTIFIKAADI. See tähendab, et rakendame kõiki KiVa programmi elemente kõrgtasemel.
Panime oma kümnenda rakendamisaasta alguse puhul kokku mõned faktid, mida oma kogukonnaga jagada.

ÕPETAJAD MEIE OMA KOOLIMAJAS UNISTUSI PÜÜDMAS
Uue raja võib leida ka täiesti tuttaval teel! Suur rõõm on näha, et mõned õpetajad on alustanud meie armsas koolimajas pisut uues ametis. Kuidas nad on selleni jõudnud, räägivad nad juba ise.

Foto: Maris Kilmi
HELENA LUGU
Unistused muudavad maailma! See mõte on kandnud mind alates aastast 2000, mil minust sai Rocca al Mare kooli õpilane. RaM kooli tulek oli minu jaoks elumuutva tähendusega. Just siin koolis saadud kogemused inspireerisid mind õpetajaks õppima ning siin sai alguse ka minu armastus prantsuse keele vastu, mida olen RaMis õpetanud alates 2014. aastast.
RaM kool on minu jaoks alati olnud kodu kodust eemal – ma armastan seda maja ja siinseid inimesi! Kui eelmisel õppeaastal kuulutati välja kultuurijuhi konkurss, siis tundsin kohe, et see on minu võimalus koolile midagi tagasi anda ning ka iseendale uusi väljakutseid pakkuda. Kooliajast ongi eriti erksalt meelde jäänud just erinevate ürituste korraldamine. Nüüd on justkui ring täis saanud ning oma töös kultuurijuhina saan ma taaskord panustada kooliellu, kujundada meie ühist kultuuri- ja väärtusruumi ning unistada veelgi suuremalt. Olen äärmiselt tänulik selle võimaluse eest!
Elu on liikumine – liikugem oma unistuste poole!
Helena Elme
RaM kooli kultuurijuht
Prantsuse keele õpetaja
MADLI LUGU
Õpetajatöö on huvitav ja ainulaadne amet, kus õppimist ja avastamist jagub küllaga. Alati on võimalik üht teemat õpetada erinevat moodi, seega õpetaja töö ei ole kunagi rutiinne ega ükski päev ei saa korduda eelmisega. Õpetades õpib õpetaja ennast ka paremini tundma, on ju loomulik, et mõni teema kõnetab rohkem ja mõni vähem.
Olles varem klassiõpetaja ja õpetades ühe ainena ka eesti keelt, tajusin, millist laia ainestikku ja teemaderingi pakub eesti keele ja kirjanduse õpetamine. Põnev on jälgida õpilaste tekkivat kirjutamisoskust ning olla neile toeks oma mõtete väljendamisel ka kirjateel. Kirjanduses on võimalik arutada erinevate teemade üle, mille käigus on võimalik lähemalt tundma õppida õpilaste arenevat mõttemaailma ning toetada neid õigete väärtushinnangute kujunemisel. Üks näide, mis mind alati on kõnetanud, kui lugesime 5. klassiga raamatut „Tänavalapsed“. Seejärel arutasime õpilastega, mida väärtustad oma pere juures peale selle raamatu lugemist rohkem, ühe poisi vastus kõlas selliselt: „Ma ei ole kunagi märganud, millised kardinad on mu ema mu tuppa valinud“. Just sellised hetked pakuvad õpetajale suurt rõõmu, kui õpilane on Sinuga „kaasas“ ning seeläbi on ta hakanud mõtlema asjadele, mis igapäevaelus tunduvad ju nii loomulikud.
Minu teekond õpetajana on kuidagi kulgenud selliselt, et eesti keelt ja kirjandust olen õpetanud alati rohkem kui muid õppeained, ilmselt seetõttu on tekkinud ka täiendav huvi. Olen läbinud mitmeid täienduskoolitusi ja mikrokraadi eesti keele ja kirjanduse didaktika õpetamisel III kooliastmes. Seega tundus nii mulle endale kui ka Rocca al Mare koolile loomuliku teekonnana jätkata 7.b klassijuhatajana kui ka eesti keele ja kirjanduse õpetajana III kooliastmes. Aitäh, Rocca al Mare Kool, selle võimaluse eest!
Madli Tõitoja
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja
ELISABETHI LUGU
Siin klassiõpetajana alustades ei mõelnud ma kordagi, et oleksin vales kohas või teeksin valet asja. Samas tekkis minus pidevalt tunne, et just matemaatikatunde võiks nädalas ikka rohkem ja rohkem olla.
Olen kindel, et oma soovide eest tuleb seista ja neid ka kõvasti välja öelda, sest siis kipuvad need täide minema. Ja kui ühel kenal suvepäeval see matemaatikaõpetaja koht mulle end veel selgemalt ilmutas, siis kuulasin, mida ütleb minu süda ja minu mõistus ning otsustasingi anda matemaatikale veel suurema koha oma elus.
Ma arvan, et inimene õpib ja areneb tõepoolest kogu elu ja tahaksin loota, et see minu lugu on veel ikka küllaltki nooruke. Mul on suur rõõm, et minu oma kool on alati olnud niivõrd toetav keskkond, mis soodustab nii õpilaste kui õpetajate arengut ja paneb end tundma turvaliselt uusi väljakutseid vastu võttes.
Elisabeth Oago
Matemaatikaõpetaja
ÕPETAJATE PÄEVAL JAGASIME TUNNUSTUST!
Õpetajate päeva parimad hetked on alati need, kui saame aktusel õpetajatele üle anda tunnustused. On nii oluline märgata häid inimesi ja häid tegusid ning tunnustus pidulikul aktusel ka välja öelda.
Meie parimad on teie ees!

Foto: Maris Kilmi
Lihtsustatult saame öelda, et Sa oled õpetanud meile alates viikingitest kuni viitamiseni kõike. Viimane sai meil ammu enne selgeks, kui me üldse teadsime, mis asi on uurimistöö. Sinu õpetamisstiil võib tunduda karm nagu keskaja piinapingil olemine, aga tulemus on see, et meie kontrolltööde vastuste abil saaks Vikipeedia lõpuks ometi usaldusväärseks allikaks muuta. Tööd on Sul muidugi parandatud kiiremini, kui mõni meist jõuab oma töövihiku lahti teha. Sinu täpsus – olgu see siis klassiruumi temperatuuri kontrollimine beebimonitoriga või pildiallkiri slaidil – on legendaarne. Ja mis seal salata: kui korvpalliväljakul loeb visketäpsus, siis Sinu klassis loeb faktitäpsus. Koroonapandeemia ajal süstisid meisse kriitilise mõtlemise oskuse tähtsust sellega, et olid ainukene õpetaja, kes sai aru, et olime videotunni ajal omavahel eraldi kõnes ja ütlesime üksteisele vastuseid ette.
Oled tõeline kombinatsioon õpetajast, sõnaraamatust ja teatmikust – vastused on Sul olemas igale küsimusele, vahel ka neile, mida me veel küsida ei julge, aga neist Sa räägid ise. Tunniplaani koostamine kogu koolile on juba omaette ajaloosündmus, kuid Sina teed seda igal aastal nii, nagu oleks tegemist lihtsalt järjekordse sõrmenipsuga. Võib-olla ikkagi saaks need kehalised ka viimasteks tundideks? Mõtle, kui ajalootunnid oleksid varem, siis me ei peaks tunni ajal aknast välja vaatama staadionile, sest suudaksime kõik ajaloofaktid endasse ammutada!
Sa oled otsekohene ja konkreetne, aga samas empaatiline, muhe ja õiglane. Lisaks tundud Sa olevat väga hea isa: märkame, et sageli tuled koolimajja koos oma tütrega käest kinni hoides. Meil on au Sinult õppida. Ja isegi kui kontrolltöö ajal visiiridest kasu pole, siis Sinu õpetamisest on küll – rohkem, kui sõnadesse mahub.
RaM Kooli aasta gümnaasiumiõpetaja
Aitäh Sulle, armas Ergo!
On unistusi, mis täituvad tasa ja targu. Sinu hoogne pealehakkamine aitas luua uue sooja paiga – külakooli. See on selline kool, kuhu saame hommikuti kõndida, selg veel soe teki kaisutamisest ja mõtted unesegased. Kohale jõudes ootad Sa meid kõiki alati nii rõõmsalt ja sõbralikult, et väsimus hajub ja tuju muutub heaks ning pool õpitulemuste lahendamise ajast lausa lendab, ja eks see teine poolgi osutub alati väga lõbusaks. Sinuga on tore koos kommi nosida, koostööülesandeid lahendada ja söögivahetunnil jutustada.
Me oleme aru saanud, et Sinu saaks retseptina lahti kirjutada nii: sega ühtlaselt ja hellalt kokku 25% headust, 25% tarkust, 25% rõõmsameelsust ja 25% huumorimeelt. Sa hoolid, aitad, kuulad, selgitad ja seletad, naerad ja naeratad, teed nalja ja küpsetad küpsiseid. Näitad meile nii teed maailmakoristuspäeval kui ka seda, kuidas küpsiseid ahju panna ja kuidas neid ahjust välja võtta. Demonstreerid viimast meile kas või kolm korda. Ega me ei jäta ühtegi küsimise võimalust kasutamata ka, sest iga kord saame vastuse koos ahjusooja naeratusega. Kehastad sõbralikkuse tipptaset. Sinuga oleme õppinud maasikaid istutama, tša-tša-tšaad terrassikontserdil tantsinud, tulbid südamekujuliselt akna alla istutanud, aprillikuus kopraid akna tagant otsinud, lõpmatuseni lumememmesid ehitanud, euroalustest päevitamiskoha meisterdanud ja matemaatikast lõpuks päriselt aru saanud. Suuremasse kooli tahaks minna ainult siis, kui Sinu saaks kaasa võtta. Kui enne kuulsime jutte, et Sa oled parim õpetaja, siis neil oli õigus, kuid oleme aru saanud, et Sa oled tegelikult rohkem kui õpetaja – oled meie teekaaslane, suunaja ja vahel asendad isegi päikest. Sinuga koos kasvavad nii teadmised meis kui ka lilled akna all. Oleme väga õnnelikud, et oled meie õpetaja!
RaM Kooli aasta klassiõpetaja
Aitäh Sulle, armas Airi!
Mõni õpetaja saavutab distsipliini nii, et laseb tunni alguses häälepaelad valla helidega, mis meenutavad heavy metal’i introt, kuid Sina oskad korda luua vaikse pilguga. Karmi ja karedat häält ei ole Sul vaja teha, sest Sinu stiil juba ise rokib. Kummalisel kombel tahab Sinu sinise silmapaari järelvalve all igaüks meist ise kohe paremini käituda. Sa oled kaval ja osav. Kui keegi küsib, et kas täna ikka PEAB mõnd ülesannet lahendama, siis enne, kui arugi saame, oled Sa meid suunanud juba poolele teele matemaatikaolümpiaadil. Vahel ei saa me arugi, et see oli tegelikult vabatahtlik.
Kui õpetajatest tehtaks laule, siis Sina oleks Bon Jovi rokihitt “Livin’ on a Prayer”, sest she’ll give it a shot. Isegi viineritele: kui loodusklassi minnes jäid grillimiseks mõeldud vinkud maha, siis Sina tõid küünlad ja viinerid klassiruumi. Kui klass jälle “midagi“ korraldab, siis Sina vastad lihtsalt veel parema korraldusega ning rahu sõlmitakse ruttu. Projektitööd? Juba ette valmis tehtud. Matk looduses? Kõik kohal. Uus probleem õhus? Võimalus uuteks lahendusteks. Optimism kuubis. Sa oled nagu nähtamatu liim, mis hoiab klassi selliste väikeste, kuid oluliste asjadega koos. Ja me tunneme seda. Alati. We’ve got each other and that’s a lot for love.
Sina oled see, kes on meile aastaid näidanud, et üheskoos saab kooliteel alati edasi liikuda. Ohhh, we’re halfway there. Loodame, et kõik järgmise kuue aasta väljasõidud Sinuga koos on jätkuvalt nagu roadtrip’id kuulsate rokilugude muusikavideotes.
RaM Kooli aasta tugispetsialist
Aitäh Sulle, armas Kaialiisa!
Sa oled nagu päike meie kollase koolimaja taevas – soe, särav ja alati kohal. Meie tiirleme Sinu ümber ja Sina hoiad meid elus, soojas ja tihti ka naerukrampides. Sinuga koos olles ei ole ükski olukord lihtsalt „hihi, kui naljakas“, vaid kõik need olemised saavutavad pigem „kõhulihased valusad ja silmad märjad, täitsa pekkis kui naljakas“ staadiumi. Meie kõhulihased tänavad Sind.
Kui naerukajakad on lendu lastud, astud Sa superkangelase rolli, kes päästab helidega maailma. Sa tead vist kõiki laule ja mängid kõiki pille, võib-olla isegi harfi ja trianglit korraga. Suudad kultuuriminutitel pillimängimisega tekitada tunde, nagu oleksime kontserdisaalis. See omakorda tekitab meis nii uhke tunde, et meie klassijuhataja toob kuuldavale sellised helid. Oled meid muusikapisikuga nakatanud, oled koori saanud meist isegi need, kes laulmist ei armasta. Kuidas me saaksime keelduda kooritundi tulemisest pärast seda, kui oleme teada saanud, et ka Beethoveni lemmikpuuvili oli BANANANAAA! Kui banaanid enam tuju ei tõsta, siis võtad Sa appi tomatid. Tead küll, mis neist üle tee minevatest tomatitest sai. Millegi osas oleme meie saanud Sinu silmi ka avada. Näiteks jagasime Sulle saladust, et iga teritaja sees istub üks kobras. Ja kui juhtud jälle telerisse sattuma, siis tea, et vähemalt kahekümne viies kodus karjutakse teleka ees täiesti kõrist: “See on meie Katiiiiii! MEIE!” Sa oled palju enamat kui õpetaja. Sa oled meie jaoks sajandi õpetaja, tahame Sinuga koos veel sada aastat naerda!
RaM Kooli aasta põhikooli aineõpetaja
Aitäh Sulle, armas Kati!
Sinu õpetamisstiil on nagu Prantsuse köök – pealtnäha lihtne, aga iga koostisosa on hoolikalt valitud ja iga maitse ülitäpselt paika viimistletud. Isegi keerulisemad keelekonstruktsioonid avanevad nagu crème brûlée karamellistatud suhkrukoor – kergusega, mis tuleb ainult suurte kogemuste ja veel suurema südamega. Sa ei anna edasi mitte ainult teadmisi, vaid õpetad neid ka väärtustama.
Lisaks keeleküsimustele võib Sinu poole pöörduda ka eksistentsiaalse kriisiga – ja mõlemal juhul saame vastuseks midagi kasulikku, toetavat ja mõnikord isegi prantsuskeelset. Sul oleks isegi natuke nagu jonnakas veendumus, et igas inimeses on midagi head ja iga olukord väärib paremat lahendust kui silmade pööritamine. Ja kui kellelgi tekibki tahtmine nurka mossitama jääda, siis oma rõõmsa järjekindlusega paned Sa kõik õpilased ikkagi edasi tegutsema. Kui vaja, võtad tervel klassil käest kinni ja viid meid kas kinosse väärtfilme vaatama või rannavollet mängima. Sinu korraldatud klassiüritused pole lihtsalt koosviibimised, vaid kõik tunnevad end oodatuna, sest keegi ei jää välja, mitte kunagi, mitte Sinu klassis. See kaasahaarav elurõõm ja hoolivus aitab igast raskusest leida tagasitee õigele orbiidile. Oled meie usaldusisik, mentor, innustaja, rahuvalvaja, uute ideede inkubaator ja prantsuse keele akrobaat! Lisaks oled Sa lihtsalt väga ilus, sellega nõustuvad klass, kõik õpetajad, vanemad ja tõenäoliselt ka Toidupanga esindajad ühehäälselt. Aitad meil kõigil iga päevaga natukene paremaks inimeseks saada ja veel paremini elada. Oled meie crème de la crème.
RaM Kooli aasta klassijuhataja
Aitäh Sulle, armas Helena!
Oled kärme nagu lind, kelle iga liigutus ja õpetussõna on läbi kaalutletud. Me tegelikult nüüd ei teagi, kas Sina oled oma käte ja keha liigutamise kiiruse õppinud lindudelt või õpetad hoopis Sina lindudele seda, kuidas usinalt tiibu lehvitada, graatsiliselt ja täpselt liuelda ning tantsiskledes hüpelda. Me mäletame küll, kuidas Sa olid hoolikalt kõik materjalid klassi valmis pannud ning avasid akna, et tuuleiil lükkaks värske õhu meie klassi. Kui Sa hetkeks ära käisid ja naasid, leidsid Sa eest uue õpilase, kes oli võib-olla isegi pisut õpihimulisem, kui olime meie sel päeval. Algas linnujaht, jälgisime seda tulist tantsuvõistlust. Elasime Sulle linnujahil kaasa nagu ergutustüdrukud, et Sinu võistlusvaim ei raugeks. Proovisime sõnadega käia ringi nagu Sina. Toetad meid alati lausetega „Sa oskad küll!“ ja „Sa saad hakkama küll!“. Kui lind lõpuks aknast tagasi vabadusse lehvis, saime aru, et oleme õppinud teineteist ergutama küll Sinu eeskujul.
Me teame, et Sinu lemmikud tegevused on tantsimine, sportimine, matemaatikaga tegelemine ja oleme märganud, et Sinu lemmikute hetkede hulka kuulub see, kui me ülesandest aru saame. Päris hästi me veel aru ei ole saanud, kas laadad Sulle meeldivad või mitte, aga igal juhul märkad Sa kohe, kui meil jälle klassis laadaks läheb. Tea, et meie lemmik oled Sina! Ja kommid. Ja see, kui Sa kommikarbi välja võtad ja meile maiustusi jagad, ja siis veel see, kui Sa meid naerma ajad ja meiega vähemalt kakskümmend tiiru mängu „Kivi, paber, käärid“ mängid. Sa õpetad meid rahulikult, me saame kõigest aru ja julgeme Sinult alati abi küsida. Eks sellepärast vist linnukesedki meie klassi satuvad – kõik julgevad kohale tulla. Oled korraga nii õpetaja kui sõber! Sa oled maailma parim! Meie klass on väga õnnelik, et meil oled Sina!
RaM Kooli aasta alustav õpetaja
Aitäh Sulle, armas Lizett!
Sa ei õpeta meid lihtsalt ujuma, vaid Sa teed meist konna-, selili- ja delfiiniujumise ning krooli spetsialistid. Märga ja õnnetut kassipoega ei meenuta tunni lõpuks meist keegi, vaid kõigil on ujumisest lihased punnis nagu maailmameistritel. Need ujumisstiilid on küll pisut keerulised, aga tundub, et oleme kõik mereimetajad ja Sina oled meie karjajuht. Sa oled nagu suur pärilaine, milles meie väikeste kalakestena ulbime ega pea muretsema arutult siputamise pärast, vaid saame hea hoo sisse. Sa oled aidanud meil ujumises väga osavaks saada, mõni päev ujume nii kiiresti, et tundub, nagu oleks basseinis veealune turbiin tööle pandud. Eriti vägevalt hakkab basseinivesi keerlema siis, kui meil on võimalus vabaujumiseks. Sa muudad kõik mänguks, mõtled iga kord midagi veel lõbusamat välja ja me saame naerda, sulistada ja mängida. Suudad mängulisusega saada meist vette needki, kes ei julge esimestel tundidel väikest varvastki vette pista. Paar julgustavat naeratust, uus põnev mäng – ja vees me olemegi! Ise tähelegi panemata on mängust saanud järsku 20 korda edasi-tagasi ujumist ja ujumistund on saavutanud lemmiktundide nimekirjas esimese koha. Sinu supervõime on saada meid tegema midagi, mida me esialgu pelgame.
Sa pole lihtsalt ujumisõpetaja. Ei, Sa oled multitalent: tipptasemel treener, mängujuht, naerutaja, motiveerija, ja mis peamine – väga hea inimene. Kui maailm oleks bassein, oleksid Sina selle kõige soojem koht! Vahel meile tundub, et Sa meenutad ka üht kvaliteetselt punutud korvi, kes meid soojalt hoiab ja kallistab, ja meie oleme pisikesed punapõsksed õunad, mis korvis kordamööda hüüavad:“Vali mind!“ Õnneks meie ei pea end nähtavaks tegema, sest Sina märkad iseenesest meid kõiki, keegi ei tunne end välja jäetuna. Sa jutustad meiega ujumislaagritest, võistlustest ja kõigest huvitavast, mis on seotud ujumisega. Sa usaldad meid ja meie usaldame Sind. Sa oled üks toredamaid ja lahkemaid õpetajaid maailmas.
RaM Kooli aasta huvialaõpetaja
Aitäh Sulle, armas Tiia!
RaM Kooli haridustegu: järjepidev haridusuuendus Roostiku koolis. Aitäh, armsad Roostiku kooli õpetajad, õpilase ja lapsevanemad!

(Fotol keskel lilledega ka aasta klassiõpetaja Airi)
RaM Kooli hariduse sõber: kooli kogukond, kelle ühisel jõul jõudis kooli meie uus valge klaver. Aitäh armsale RaM Kooli kogukonnale!
ÕPETAJATE TÄNUÕHTU – SÜDAMEST TULNUD PIDU!
3. oktoobril, õpetajate päeval toimus RaM kooli traditsiooniline õpetajate tänuõhtu – emotsionaalne, lõbus ja meeleolukas sündmus, kus lapsevanemate toel korraldab Arengufond õpetajatele tõelise üllatuspeo.

Foto: Janne Lass
Traditsiooniliselt kogunesid õpetajad kooli juurde, teadmata, kuhu neid sel aastal viiakse ja mis ees ootab. Seda elevust ja rõõmu on alati ilus vaadata. Kui koolielus on tihti rohkem tegevad emad, siis tänuõhtu korraldamisel on kandvas rollis just isad – nemad hoolitsevad kogu õhtu jooksul, et toidud jõuaks lauale ja klaasid oleksid head-paremat täis ja õpetajad oleksid igati hoitud.
Igal aastal peab üks lapsevanem õpetajatele tänukõne. Seekord kõneles lapsevanemana Meelis Kajandu, kelle sõnumis kõlas sügav tänu kooli asutajatele ja kõigile õpetajatele, kes on julgenud eristuda ja käia innovatsiooni teel. Õpetajaid tänati kogukonna loomise ja hoidmise, pühendumuse, inspiratsiooni, kannatlikkuse ja hoolimise eest – kõik see teeb RaM kooli eriliseks. Eriliselt sai välja toodud tänu tuleviku hoidmise eest, sest iga õpetaja töö kandub edasi põlvkondadesse!
Sellel aastal tunnustas Arengufond neid õpetajaid, kes on lisaks oma põhitööle panustanud erinevatesse kooli arenguprojektidesse:
Kadi Asmer – RaM Hoov projekti sõber
Katrin Rodi – finantssõber
Helerin Lehtla – projektide Klaver ja ürituse Kevadfestival sõber
Kristel Nuume – ürituse Gurmeeõhtusöök sõber
Roel Pedanik – jõusaali uuendamise sõber
Maris Kilmi – kujundusspetsialist ja koolikalendri sõber
Leini Kõrtsini – sotsiaalmeedia sõber
Anu Laanet – koolivormimüügi sõber
Heelika Kuning – infovahetuse sõber
Pidustused peeti restoranis MOON, mille omanikud on meie kooli lapsevanemad Roman ja Jana Zaštšerinski. Imelised road valmisid sellel õhtul peakokk Romani käe all ning usume, et see oli kõigi jaoks üks maitseterohke ja külluslik õhtusöök.

Foto: Janne Lass
Õhtut juhtisid meie endised armsad õpetajad Ingrid Tullus ja Aneta Varts. Meelelahutust pakkusid Valter Soosalu harpejjil, Daniel Veinbergs stand-up’iga ning tantsuks mängis James Werts World Project ja DJ MUUL. Lisaks ootas külalisi MOONi ees tõeline elamus – tujutõstjabuss, mis oli kindlasti meeldejääv kogemus!
Eriti ilus oli hetk, kus RaM-i kultuuri õppetooli juhataja Helerin Lehtla juhendamisel tõusid õpetajad lauast ja laulsid „Me täname“. Laulsime vanematega vastu ja tundsime, et oleme kõik selles ruumis vaid inimesed, kelle ühiseks eesmärgiks on kasvatada äge uus põlvkond. Kuigi kanname igapäevaselt erinevaid rolle, siis sellel hetkel olime lihtsalt kõik koos ja tänulikud.
Õpetajate tänuõhtu annab õpetajatele võimaluse peatuda, nautida ja tunda, et nende tööd märgatakse ja hinnatakse. See on hetk, mis laeb südameid, ühendab kogukonda ja tuletab meelde, et iga päev tehtud töö kannab endas midagi palju suuremat – tuleviku kujundamist.

Foto: Janne Lass
Aet Raudsep, inglise keele sektsiooni juht ja inglise keele õpetaja: „Tänuõhtu on minu jaoks ainulaadne üritus. Ma ei ole kuulnud, et midagi sarnast toimuks mõnes teises koolis. See on õhtu, kus on võimalik kogeda heasoovlikkust ja tänulikkust nende parimates vormides. See tähendab ka põnevust, ootamatusi ja kohtumisi uute inimestega.“
Rutti Ojasoo, kehalise kasvatuse õpetaja ja klassijuhataja: „Tänuõhtul saad tõeliselt tunda, kui väga meie koolipere hindab ja väärtustab õpetaja tööd – kui hoitud ja armastatud me oleme. See on õhtu, mil hinge poeb siiras tänutunne ja südamesse soe teadmine: meie kooli kogukond on tõepoolest nagu üks suur ja ühtehoidev pere. Selles õhtus on ootusärevus, mis tuleb juba kooli eest teele asudes, üllatusmoment, et kuhu seekord meid viiakse ja põnevus, millega nad seekord meid jalust rabavad. Hea seltskond, lõbus õhtu ning tunne, et sa oled väga oodatud!“
Anneli Paat, infojuht, RoheRaMi esindaja ja klassijuhataja: „Õpetajate tänuõhtu on minu jaoks üks imeline sündmus, mille toimumise aeg on juhuse tahtel sattunud õppeaasta alguses just sellisele ajale, mil suvest tulemise sagin on muutunud töiseks igapäevarutiiniks ning siis ta saabub, andes koos oma tulemise elevuse ja kõikide hilisemate meenutustega jõudu kogu kooliaastaks. See üritus on alati täis üllatust – algusest lõpuni. Iga kord. Selle ühe õhtu jooksul saab iga keharakk laetud positiivse energia ja lõputu tänulikkusega, sest see kõik tuleb südamest südamesse – seda on õhuski tunda. Just seetõttu ongi see õhtu nii eriline – täis hoolimist ja hoolitsemist. On meeltülendav mõelda, et seda kõike teevad lapsevanemad oma laste õpetajatele lihtsalt tänuks selle eest, et me teeme oma igapäevatööd.“
Suur aitäh kõigile lapsevanematele, kelle toetuse ja panuse abil saab Arengufond korraldada nii erilisi sündmusi. Suur tänu ka Õpetajate tänuõhtu eestvedajale Age Uudmäele. Igaüks annab oma osa ja koos sünnib õpetajate sõnul aasta pidu.
Kristiina Kajandu
Arengufond
REBSUTAMINE ROCCA AL MARE KOOLIS
Septembri alguses viidi Rocca al Mare koolis läbi taas oodatud traditsioon – rebsutamine. 10. klassi õpilased ehk rebased said kahe nädala jooksul kogeda erinevaid tegevusi, mille eestvedajateks olid abituriendid. Igal rebasel oli oma ülemus ehk jumal 12. klassist, kes toetas ja juhendas nooremat õpilast kogu programmi vältel.

Rebsutamise ametlikud päevad olid 18. ja 19. septembril, kuid tegevused algasid juba teisest koolinädalast. Selle aja jooksul toimus palju lõbusaid ja loovaid ettevõtmisi: iga päev toodi kooliellu uusi tegevusi, toimus ühine hommikuvõimlemine, igaks päevaks kujunes välja lennu ühine riietus, koolikoti asendati millegagi ja tehti palju muud. Erilise õhkkonna lõid kultuuriminutid, kus rebased said valge klaveri juures värvikates kostüümides esineda.
Üks meeldejäävamaid hetki oli kahtlemata üritus “Erinevate tubade õhtu”, kus rebased said proovile panna nii enda tantsu- kui ka räppimise oskuseid ning osaleda mitmetes seltskonnamängudes. Lisaks toimusid ka teatevõistlused õues söögivahetunni ajal ning jumalatega korraldati ühine hommikusöök puhvetis.


Rebsutamise suurim väärtus peitub aga selles, kuidas see ühendab gümnaasiumipere. 10. klassi õpilased saavad tänu sellele kiiresti tunda, et nad on osa RaM kooli gümnaasiumist ning leiavad uusi sõpru nii oma lennust kui ka abiturientide hulgast. Samal ajal tekib ka 12. klassil võimalus nooremaid toetada. Päevad olid pikad ja tegevusi jagus palju ning need mälestused jäävad rebastele kindlasti kogu eluks.
Traditsioon saab piduliku punkti sõrmusetseremoonial, kus 10. klassi õpilased saavad kätte oma RaM kooli sõrmused. See sümboolne hetk kinnitab, et nad on täieõiguslik osa Rocca al Mare kooli gümnaasiumipere traditsioonidest ja elust.
Anna Mia Asmer
UUED ÕPETAJAD RAMKOOLIS
LAURA PÜVI

Mina olen Laura. Olen terve elu olnud spordiga tihedalt seotud ning tulen sportlikust perest, kus ka minu vanemad olid kehalise kasvatuse õpetajad. Liikumine ja aktiivne eluviis on minu jaoks loomulik osa igast päevast. Minu erialad on käsipall ja lauatennis, kuid mulle meeldib proovida ka teisi alasid. Vabal ajal naudin palju looduses liikumist ning mängin sõpradega padelit. Suur rõõm on veeta aega pere ja sõprade seltsis, eriti siis, kui saame midagi toredat koos ette võtta. Lisaks spordile meeldib mulle muusika kuulamine ja uute paikade avastamine. Hindan hetki, mis pakuvad vaheldust ja võimalust iseendaga rahus olla. Minu eesmärk õpetajana on innustada lapsi liikuma mänguliselt, rõõmuga ja järjepidevalt. Soovin, et iga laps tunneks liikumisest rõõmu ja teeks seda hea meelega.
ANNELY-ANNY AASMA

Tahaks uskuda, et iga kogemus on samm teatud saatuse suunas ning elu on mind vaikselt vorminud prantsuse keele õpetajaks. Alustades sellest, et olen sündinud Eestis, kuid lapsepõlve veetsin Pariisi äärelinnas, kus elasin ja õppisin kuni 8. klassini. 2007.aastal kolisin Eestisse ning sellest ajast siin olnud. Minu ema on eestlane ja isa pärit Martinique’i saarelt (väike saar Kariibi meres). Seetõttu pean nii eesti kui ka prantsuse keelt oma emakeelteks. Lisaks juba gümnaasiumisse astudes teadsin, et soovin tulevikus õpetajaks saada, samas kaalusin tõsiselt ka sportlase teed ja võrkpalli abiga välismaale õppima minekut. Lõplik otsus sündis sellest, et mulle pakkus rõõmu klassikaaslaste aitamine ning õpetajatöö pisik oli juba varakult külge jäänud. Siiski, sport on siiani minu elus olulisel kohal. Hiljuti alustasin taipoksi treeningutega ning osalen kirglikult sportlikel üritustel.
KADRI MARIE ÕUNPUU

Mina olen Kadri Marie, õpetajana töötanud juba 12 aastat, kuid Rocca al Mare Kooli tulin õpetama alles sel sügisel. Enda kooliteed alustasin ma just selles samas armsas kollases koolimajas ja lõpetasin ühe pisikese osana 12. lennust nii, et mul oli au õppida paljude õpetajate tarkusi, mida praegused abituriendid ka hinnata võiksid. Minu klassiõpetajaks oli praegune koolijuht Sirje Toomla-Õige ning ka minu koolielu kirgastasid näiteks Toivo Lind, Elle Penart, Marek Nisuma, Meedi Neeme, Aet Raudsep, Hanna Renter, Helerin Lehtla ja paljud teised imelised õpetajad. Isegi raamatuid käisin laenutamas meie armsa Leini käest. Lisaks õpetamisele, mis on alati minu jaoks olnud südamelähedane kutsumus, on minu elus olulisel kohal pulma- ja perefotograafia. Olen abielus RaM kooli vilistlasega, mul on kaks toredat tütart ja suur valge koer nimega Rahu, kes toovad mu igasse päeva rõõmu ja liikumist. Liikumisest rääkides on minu hobiks näiteks sport ja jooksmine ning märtsis ootab mind Roomas ees mu esimene täispikk maraton. Usun, et elus on nii, et samm-sammult saab teoks kõik, millesse paned oma südame ja usu. Sammume siis aina edasi!
LÄHIAJA SÜNDMUSED
30. oktoobril 2. õppeperioodi algus
21. novembril 11. klasside töövarjupäev, noorema kooliosa iseõppepäev
28. novembril 3. klasside kadrilaat
6. detsembril RaM Tants
11. detsembril Vaikuse tuba
11. detsembril muusikakooli jõulukontsert
12. detsembril kampsunipäev
16. detsembril jõulupäev
17. detsembril kontsert-jumalateenistus Kaarli kirikus
