Toimus teine LoTe projektipäev 8. klassidele.
Postitatud:
Projektipäeva siduvaks teemaks oli süsinikuringe ja fotosüntees, mida uuriti kolmes töötoas.
Taimeraku ehitus ja mikroskopeerimine (Liina)
Mikroskopeerimise töötoas õpiti valmistama ajutist preparaati ja töötati valgusmikroskoopidega. Õpilased said mikroskoopilisel tasandil tundma õppida taimeraku ehitust. Vaadeldi sambla rakkudes olevaid kloroplaste, sibularakke ja taimede õhulõhesid. Taimerakkude kloroplastides toimuv fotosüntees on süsinikuringe oluline osa.
Kromatograafia (Pille)
Töötoas tutvusid õpilased kromatograafia tööpõhimõttega ja taimedes leiduvate erinevate pigmentidega. Praktilises osas eraldasid õpilased taimepigmente spinati lehtedest, kasutades selleks paberkromatograafia meetodit. Filterpaberil hakkasid pigmendid koos lahustiga (kromatograafia mõttes: voolutiga) liikuma ning õpilased said eristada klorofülle ja karoteeni.
Ainevahetus spinatis (Robert)
Ainevahetuse töötoas pidid õpilased sõnastama probleemi ja hüpoteesi tuginedes teaduslikule meetodile. Katse tuli olemasolevate vahendite (juhtmevaba CO2 andur, biokamber, spinat, foolium) abil iseseisvalt planeerida ning läbi viia. Õpilased olid sunnitud oma mugavustsoonist välja astuma ja said oma kõrgema taseme oskused proovile panna.