8. klasside õpilased alustasid LoTe projektiga
Postitatud:
8. klasside õpilased alustasid LoTe projektiga.
Esimese projektipäeva siduvaks teemaks olid selgrootud.
Otsiti tiigielanikke
Kahvaga püüti mudasest tiigist neid, keda vähegi kätte saada oli võimalik – kiilide vastseid, puruvanasid, ujureid, kaane, selgsõudureid, vähikesi, tigusid jt. Paljud kohtusid nende liikidega esmakordselt, mõni oli puruvana ja ujurit varem näinud. Igal juhul oli õppimist kuhjaga. Tingimused selgrootute püüdmiseks olid küllaltki ekstreemsed ning mõnigi jope ning toss sai kannatada. Kokkuvõtteks võib öelda, et algus sai tehtud ning selgrootute õppimine nagu iga teine õppiminegi on jätkuv protsess 😊
Loengus “ Putukas kui lennumasin”, räägiti lendamise imelisest maailmast. Meil oli külas loodusfotograaf Tarmo Mikussaar, kes andis lühikese ülevaate sellest, kuidas lendamine evolutsiooniliselt on kujunenud, missugused olid esimesed inimeste katsed lennata ning põhirõhk oli erinevate lülijalgsete lendamisviisidega tutvumisel. Vaatasime erinevaid videosid, kus oli võimalik putukate lendamist ka visuaalselt põhjalikumalt näha (kordades aeglustatud pildiseeriad). Tihti on putukate tiivalöögid inimsilmale nähtamatud, sest nende liikumiskiirus on meie silmale jälgimiseks liiga suur. Saime näiteks teada, kuidas mardikalised oma lennutiibu kattetiibade alla pakivad ja et paljud mürgised putukad eritavad hoiatavat vedelikku oma jalaliigeste vahelt. Ämblikud võivad õhuniiti kasutades tuulega kanduda vabalt 25 meetri kaugusele, vahel isegi 1000 km kaugusele.
https://www.youtube.com/watch?v=Cnn9CfsYJqc-
Uuriti mesilasi ja mett
LoTe päeva programmis “Väärikas mesi” oli 4 õpipesa. Õpipesa “Insenerid“ said valida need õpilased, kellele sobis asjade lahti- ja kokkupanemine. Ülesandeks oli vaadelda binokulaaride abiga mesilaste kehaehitust ning luua fotoesitlus “mis jääb silma eest varjatuks”. Õpipesa “Kunstnikud” kasutasid samuti binokulaare ja ka mikroskoope, et vaadelda lähemalt mesilaste toodangut ning said ülesandeks mikromaailm kommenteeritud esitlusega vaatajale lähemale tuua. Õpipesa “Teadlased” mõtlesid välja eksperimendi, mille abiga määrata tüüpiliste magusainete pingerida ning võrrelda seda NutriData toiteväärtuse andmetega. Nende loodav esitlus pidi andma vastuse küsimusele “kas mesi on kõige magusam?”. Neljas õpipesa sobis kõige uudishimulikumatele ehk „Detektiividele“, kelle ülesandeks oli välja selgitada valikust võltsmesi ning koostada esitlus “kuidas tunda ära kvaliteetne mesi?”.