LoTe projektipäev 9. klassidele

Postitatud:

Jaanuari lõpus toimus kolmas LoTe projektipäev 9. klassidele. Uusi põnevaid väljakutseid pakkus Rakett69 töötuba, TalTech külalislektori juhendamisel ehitati spektroskoopi ning rühmades jätkusid robootika ja ringmajanduse tegevused.

Rakett69
Rakett69 õpitoas said õpilased proovile panna oma teadmised õhu liikumise ja hüdraulilise deformatsiooni kohta ning rakendada oma ehitusosavust ning rühmatöö oskust. Tehti plaane, mõeldi ümber, ehitati purskkaevu, vaieldi, tehti kompromisse ning lõpuks ka võisteldi. Kõik võistkonnad olid edukad ning said oma võistlusmasina tööle ning kogemuse võrra rikkamaks.

Spektroskoobi ehitamine
Töötoa viis läbi TalTech küberneetika instituudi füüsika osakonna dotsent ja rakendusfüüsika programmijuht Raavo Josepson.
Spektroskoop on seade spektri vaatamiseks. Töötoas ehitati käepärastest vahenditest spektroskoop. Vaadati, kui sarnased on erinevate lampide ning muude valgusallikate, nagu ekraanid jms, valgused. Uuriti, milliseid nähtava valguse spektri osi nad tegelikult kiirgavad. Lisaks räägiti natuke spektritest ja kuidas spektroskoop töötab. Valminud seadme sai iga õpilane endaga töötoast kaasa.

Robootika
Robootika töötoas tuletati sel korral meelde juba esimesel LoTe päeval räägitud robootika algtõed. Korrati üle roboti andurid, nende tööpõhimõtted ning kuidas neid kasutada. Nüüd võeti ette sumoroboti ehitamine, kus õpilased said kahestes meeskondades programmeerida oma võistlusroboti strateegia. Iga grupi lõpus toimus ka suur turniir, kus kõik robotid võistlesid kõigiga läbi ning selgitati välja kõige kavalama programmi koostajad.

Roheteemad
Mirell Merirand rääkis noortele Rohetiigri programmist, jätkusuutlikkusest ja ringmajandusesest. Kuidas tarbida keskkonnasäästlikult ja teha teadlikult keskkonnasõbralikumaid otsuseid?
Õpilased otsisid ja jäädvustasid foto ning tekstina(õppe)tegevusi, ruume ja asju, mis on meie koolis hästi (toetavad keskkonnateadlikku maailmavaadet) ning mis vajaksid muutmist (vajavad Roheramm-i tarka sekkumist). Õpilased pakkusid ka lahendusi, kuidas näiteks prügi sorteerimist koolis paremini korraldada jne.