Veebruari alguses toimus kolmas LoTe projektipäev 8. klassidele.

Postitatud:

Projektipäeva siduvaks teemaks oli keemia ja keskkond, mida uuriti läbi erinevate tegevuste.

Kodukeemia
Kodukeemia töötoas valmistati looduslik pH- indikaator, milleks kasutasime punast kapsast. Punase kapsa mahl muudab värvi vastavalt lahuse happesusele. Meil oli lahusteks vesi (neutraalne), torusiil (aluseline) ja Sanit- M (happeline). Teise katsena tekitasime “paukgaasi”, mis tekib vesiniku ja hapniku segunemisel ja leegiga kokkupuutel tekitab plahvatuse. Paugu tegemine tekitas õpilastes palju elevust ja oli ka neid, kellel oli väike hirm paugu eest, kuid kõik sujus kenasti. Lisaks õnnestus jälgida puhta vesiniku põlemist. Töötoa lõpetasime “elevandi hambapastaga”, kasutades kodus olevaid vahendeid (söögisooda, äädikas, nõudepesuvahend ja toiduvärv). Töötuba lõppes suure aplausiga.

Mereseire ja keskkonnakaitse loeng
Rohetehnoloogia projekti toel külastas meid merebioloogia spetsialist Natalja Kolesova. Natalja töötab Tallinna Tehnikaülikooli meresüsteemide instituudis ja tegeleb põhjaelustiku uurimisega ning keskkonnamõjude hindamisega, täpsemalt bioindikatsiooni valdkonnaga. Üheks ohtlike ainete geneetilise mõju bioindikaatoriks kirpvähk Monoporeia affins. Pisikesi kirpvähilisi õnnestus õpilastel ka läbi stereomikroskoobi vaadelda.

Pasco digitaalsete andurite töötuba
Rohetehnoloogia projekti raames alustavad kaheksandikud koolimaja juures oleva Tallinna lahe seiret. Selleks tuleb neil kasutada erinevad Pasco andureid. Õpilased katsetasid töötoas, kuidas erinevaid andureid kasutada. Mõõdeti erinevate vedelike temperatuuri, pH-d ning hapniku- ja süsihappegaasi sisaldust. Põnevuse lisamiseks sai lisaks looduslike veekogude vee uurimisele uurida ka apelsinimahla, koolajoogi, piima ja kohvi happesust.