Õues

Kõik mängud saime õpetajatega selgeks Smartgames koolitusel, mis toimus õpetajate loodusklassis Vodjal 2019: 

1.    Mäng rivisse organiseerumiseks

Palu õpilastel panna end järjekorda jalanõude värvi järgi (või nt – jalanumber, sünnikuupäev, kui palju jalanõusid kodus on jne).

Lugesime endid kolmeks, paigutusime kolme rühma ja edaspidi läksime kolme erinevasse “jaama”, kus igas tehti erinevaid mänge:

2.    Mängud “langevarjuga” – seda võimalik muretseda väiksemas ja suuremas suuruses:

  • Kõik hoiavad ringis seistes langevarju otstest kinni. Pane langevarjule pall. Eesmärgiks on, et pall teeks kolm ringi ilma maha kukkumata.
  • “Faktimäng”: keegi ütleb enda kohta mõne fakti. Kõik, kelle kohta see ka kehtib, peavad jooksma langevarju alt läbi ja uue koha leidma.
  • “Kontakt”: Aliase tüüpi mäng. Keegi seletab mõnd suvalist sõna (enne võib õpetaja ette anda kindla tähe). Kõik, kes arvavad, et teavad, mis sõna see on, jooksevad langevarju alt läbi ja leiavad omale uue koha. Kõik loevad koos numbreid 1-2-3 ja ütlevad selle sõna, mida nad arvasid, millest jutt käis.

3.      Suures ringis seistes nimemäng (paarides), kui õpilased ei tea veel üksteise nimesid

Seistes suures ringis, palu õpilastel võtta paaridesse. Selgita, et alustuseks ütleb igaüks oma nime, aga seda imelikul hääletoonil (et jääks paremini meelde) – alusta nt ise. Siis tuleb ringi keskele üksik õpilane (või kui kõik paarid tulid täis, siis õpetaja ise) ning hüüab kellegi nime. See, kelle nimi hüütakse, peab püüdma takistama oma paarilist põgenemast; ehk siis, kui õpilane kuuleb, et hüütakse tema paarilise nime, peab ta püüdma ringi keskele joosta. Kui see tal õnnestub, siis tema üksikuks jääv paariline tuleb ise ringi keskele järgmist nime hüüdma. Kui ei õnnestu, siis see, kes parasjagu ringi keskel oli, jätkab ja hüüab järgmise nime.

4.    Kiled maas – meeskonnamäng

Pane maha üksteisele lähedale nii suured kiletükid, kuhu mahuks kõrvuti peale seisma vähemalt 4 õpilast. Hea, kui kile oleks ühelt poolt üht värvi ja teiselt poolt teist värvi. Pane õpilased kiletükkidele koos meeskonnaga seisma ning anna neile ülesanne pöörata kiled ümber ilma põrandat/muru puudutamata.

NB! Sa ei öelnud midagi selle kohta, et meeskonnad ei tohiks omavahel üksteist aidata.

(Vaata, et kiled oleks üksteisele piisavalt lähedal, et meeskondadel oleks koostöö tegemise võimalus.)

5.    Lühikeste plasttorudega meeskonnamäng

Iga õpilane saab omale lühikese plasttoru. Palu neil oma meeskondades ringi seista. Nüüd palu igal õpilasel võtta toru paremasse kätte ja panna see enda ette maha (vasakukäelistel vasakusse kätte 😊), vasak käsi palu aga selja taha panna. Eesmärk on torusid edasi anda nii, et nad vahepeal pikali ei kukuks. Las õpilased proovivad teha oma torudega nii nt 7 sammu (või 2 ringi vms).

Edasiarendus (raskem): kõik sama, aga ei hoia torusid maas, vaid torud teevad õhus 7 sammu (või 2 ringi vms) ilma maha kukkumata.

6.    Füüsika ülesanne edasijõudnutele/vanematele õpilastele

Õpilaste ülesandeks on meeskondades proovida liigutada vett täis ämbrit, mis on köiest maha moodustatud ringi keskel ilma ringi sisse astumata. Nende kasutada on ainult kaks pikka nööri. Ämbrit lohistada ei tohi – tuleb tõsta!

Lahendus: sõlmed peale nööridele. Saab ka nöörid patsi keerata ja niiviisi ämbri ümber kaks köit moodustada.

 

 


Warning: Uninitialized string offset 0 in /data01/virt27545/domeenid/www.ramkool.edu.ee/htdocs/wp-includes/class-wp-query.php on line 3766